تولید کننده تجهیزات نوری مخصوص رشد گیاه

ایران سان لایت تولید کننده لامپ رشد گیاه

تولید کننده تجهیزات نوری مخصوص رشد گیاه

ایران سان لایت تولید کننده لامپ رشد گیاه

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله میخواهیم  با مفهوم لامپ مخصوص رشد گیاه اشنا بشیم :

اگر در ساختمانی زندگی میکنید که نور کافی برای نگهداری گیاهان ندارد میتوانید از نور مصنوعی کمک بگیرید! با توجه به نوع ساختمان سازی و کم توجهی به داشتن نور کافی در منزل برای ساکنین  استفاده از لامپ مخصوص رشد گیاه برای نگهداری و رشد و پرورش گیاهان ضروری است.

1.لامپ مخصوص رشد گیاه  چیست و چه کاربردی دارد؟

همونطور که میدونید نور موردنیاز گیاهان به طور معمول از نور خورشید تامین میشه که این نور خورشید شامل طیف نور خاص هست.

یعنی نوری که بنظر ما زرد میاد تک رنگ نیست ! و شامل طیف نوری از قرمز (که مادون قرمز نامیده میشه ) تا بنفش (ماورا,بنفش یا UV) می باشد.

 

که یعنی نوری که به چشم ما زرد رنگ میاد شامل رنگهای قرمز-ابی-زرد-بنفش هست حالا سوال اینه که ایا تمام این طیف نور خورشید موردنیاز گیاه هست؟

پاسخ منفی است! تمام طیف نور خورشید موردنیاز گیاه نیست! 

  • مهدی مغاری
  • ۰
  • ۰

لامپ رشد گیاه ارزان ، یک راهکار بسیار مناسب برای افرادی است که در خانه ها و یا آپارتمان های با نور کم زندگی می کنند و علاقه زیادی به پرورش گیاهان آپارتمانی و نگهداری آنها در منزل دارند.

علاقه به کشت و کار و نگهداری از گیاهان آپارتمانی گوناگون سبب می شود که بسیاری اقدام به خرید انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی کنند و آنها را بخواهند در منزل خود نگهداری کنند.

اما مشکلی که اینجا است این است که برخی ها بعد از مدتی می بینند که برگ های گیاهان شان زرد شده است یا ظاهر قبلی خود را از حفظ نمی کنند.

یکی از مهمترین عواملی که در زرد شدن برگ گیاهان تاثیر دارد، کمبود نور کافی است.

پس به همین منظور در این مقاله بر آن شدیم تا درباره لامپ رشد گیاه ارزان مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم و تا حدودی مشکل شما را برطرف کنیم.

با توجه به اینکه ممکن است برخی ها متوجه موضوع نور شده باشند، اما چاره ای برای تامین نور کافی نداشته باشند، توصیه می کنیم که به نکاتی که در این محتوا به آن اشاره می شود، دقت کافی داشته باشید.

توصیه اکثر باغبان ها به شما این است که گیاه را در معرض نور کافی قرار بدهید، یا اینکه در برخی از مقالات به شما توصیه می کنند که گیاهان سایه دوست بخرید تا گیاهان با مشکل کمبود نور مواجه نباشند. برخی ها هستند که در خانه های بدون نورگیر و پنجره زندگی می کنند یا اینکه اگر پنجره ای هم دارند، مشکل این است که فضای کافی برای قرار دادن گیاهان در کنار یا نزدیک پنجره ممکن است وجود نداشته باشد. همانطور که خدمتتان عرض کردیم، استفاده از لامپ رشد گیاه  یک توصیه گره گشا برای شما است.

  • مهدی مغاری
  • ۰
  • ۰

قیمت لامپ رشد گیاه

قیمت لامپ رشد گیاه  و نور مصنوعی  ساخته شده از ال ای دی رشد گیاه به عوامل زیادی بستگی دارد و عناصر مختلف روی قیمت لامپ ها تاثیرگذار می باشد. گیاهان طیف های مختلف گوناگونی دارند که تشخیص این طیف ها تحت فرآیندها و اصول پیچیده توسط متخصصین کشاورزی که علم کافی به اصول کشاورزی دارند با استفاده از بروزترین دستگاه ها  صورت گیرد. پس بهتر است قبل از آنکه برای تهیه نور مناسب و طیف های مناسب گیاه مورد نظر خود هزینه ای پرداخت کنید نوع طیف مناسب برای گیاهی که میخواهید پرورش دهید را بشناسید تا مطمئن شوید که لامپی که برای گیاه انتخاب می کنید مطابق با بروزترین تکنولوژی روز علوم کشاورزی باشد و با لامپ های عادی اشتباه گرفته نشود. متاسفانه بعضی افراد با کنار هم قرار دادن لامپ های LED های قرمز و آبی معمولی که طیف های مناسب برای گیاهان می باشد شروع به ساخت نور مصنوعی می کنند که کاملاً اشتباه می باشد. پس برای تهیه و خرید لامپ رشد گیاه مناسب بهتر است در مراکزی اقدام به خرید لامپ کنید که اطلاعات لازم در مورد انواع لامپ ها و نور مصنوعی مناسب گیاهان داشته باشند و مجهز به دستگاه های پیشرفته و بروز تشخیص طیف مناسب گیاهان باشد تا نوع نور، مقدار نور مورد نیاز و نوع طیف مورد نیاز گیاهان را تشخیص دهند. همچنین از صحت و سلامت لامپ مورد نظر برای گیاهان مطمئن شوید که دارای تائیدیه نهاد و سازمان معتبر بوده و تمام استانداردهای جهانی در آن رعایت شده باشد.

اساس تعیین قیمت لامپ رشد گیاه چیست ؟

قیمت چراغ رشد گیاه را براساس نوع و مشخصات و کارایی که دارند مشخص می گردد. از مزایا و ویژگی های یک لامپ مناسب و با کیفیت می توان به کم حجم بودن، قابلیت نصب آسان، کم مصرف بودن اشاره کرد.

عناصر تاثیرگذار بر تعیین لامپ رشد گیاه به صورت زیر می باشد:

نور مناسب انواع گیاهان

نیاز به نور در گیاهان مختلف متفاوت می باشد به طوری که در نور طبیعی هریک از نانومترهای نور طبیعی خورشید به صورت مجزا یک نیاز خاص از گیاهان را برآورده می کنند. طیف نوری مناسب برای رشد گیاهان از 380 تا 740 نانومتر می باشد. حال اگر بخواهیم یک نور مصنوعی را برای گیاه شبیه سازی کنیم مهم ترین عامل فراهم کردن و شبیه سازی نور و محیط برای گیاه می باشد و این باور که با کنار هم قرار دادن چند لامپ ال ای دی قرمز و آبی می توان شرایط نور طبیعی را برای گیاه بوجود آورد کاملاً غلط است و هر LED قرمز و آبی را نمیتوان برای رشد گیاه مناسب دانست.

 

  • مهدی مغاری